Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011


Μελαχρινή, ανερχόμενη, σέξι. Ναι, η Ειρήνη Παπαδοπούλου είναι ένα κορμί που πρέπει να… ακούσεις με τεντωμένα τα μάτια.
Από τον Βασίλη Τσακίρογλου
Η μπίλια της γέννησης ταλαντεύτηκε «Παρθένος ή Λέων; Λέων ή Παρθένος», εμπρός πίσω, μία στο ένα και μία στο άλλο. Τελικά κάθισε στο Λέοντα. Και πάλι όμως όχι ακριβώς: Η Ειρήνη γεννήθηκε ακριβώς στο όριο, στις 22 Αυγούστου, την τελευταία ημέρα του Λέοντα, «οπότε πάντοτε έλεγα ότι είμαι “μούφα-Λέων” γιατί δεν έβλεπα τα χαρακτηριστικά του ζωδίου μου. Μεγαλώνοντας όμως κατάλαβα…». Γιατί η Ειρήνη δεν έβλεπε ότι είναι μια τυπική λέαινα; Μα, ακριβώς διότι είναι και μια ιδέα Παρθένος – και οι Παρθένοι είναι υστερικές με την τάξη και την εξωφρενική ευλάβεια στην τήρηση των κανόνων. Έτσι η Παρθένος Ειρήνη δεν έβλεπε τη Λέαινα Ειρήνη, παρέμενε το καλό παιδί με την αυστηρή ανατροφή, προγραμματισμένη να τα κάνει όλα καθώς πρέπει.
Σχολείο, μπαλέτο, χάντμπολ, Πολυτεχνείο, το κορίτσι-λάστιχο που ακολουθεί το παράδειγμα του μπαμπά και προαλείφεται για πολιτική μηχανικός, να αναλαμβάνει οικοδομές και να ξενυχτάει σχεδιάζοντας κλιμακοστάσια. Και, ταυτόχρονα, να μην έχει την παραμικρή ιδέα γιατί οι συμμαθήτριές της τη ζήλευαν, γιατί είχε περισσότερα αγόρια φίλους παρά κορίτσια κ.λπ, κ.λπ.  «Πριν από μερικά χρόνια» λέει η Ειρήνη «γνώρισα έναν περίεργο τύπο, καλλιτέχνη, βαθιά σκεπτόμενο, καλλιεργημένο κ.ο.κ. Μιλoύσαμε επί ώρες, πολλές φορές, έως τη στιγμή που ήρθε η ώρα για τη διάγνωση. Μου λέει λοιπόν ο τύπος: “Πρώτον, καλά είναι αυτά που έμαθες από τους γονείς σου, αλλά εάν έκανες μερικά βήματα μακριά τους θα ήσουν πολύ καλύτερα. Δεύτερον, βλέπω μια τεράστια τρύπα που χάσκει στο κέντρο της ύπαρξής σου. Δεν ικανοποιείσαι με τίποτα. Τα θέλεις όλα, τα θέλεις τώρα, πιστεύεις ότι τα αξίζεις. Χαλάρωσε, γιατί κυνηγώντας το αύριο χάνεις το τώρα”».
Η Ειρήνη, η οποία, ως Λέαινα, τα ξέρει όλα, παραξενεύτηκε με το προφίλ-χρησμό της αρσενικής Πυθίας. «Στην αρχή σκέφτηκα ότι ο τύπος δεν ξέρει τι λέει. Στην πορεία όμως συνειδητοποίησα ότι είχε δίκιο σε όλα. Στ’ αλήθεια, έτσι είμαι. Και αυτό δεν είναι πάντα εύκολο». Τα πρώτα δείγματα μιας προσωπικότητας που δεν είναι διατεθειμένη να κάνει πίσω ή να συμβιβαστεί με κάτι λιγότερο από αυτό που διεκδικεί, η Ειρήνη Παπαδοπούλου τα επέδειξε δημόσια στο X-Factor, και πάλι όμως η εικόνα δεν ήταν σωστή: «Εάν θα μπορούσα να γυρίσω το χρόνο πίσω, δεν θα πήγαινα στο σόου, γιατί ήμουν πολύ άπειρη. Νόμιζα ότι ήμουν ψυχολογικά έτοιμη, αλλά δεν ήμουν για κάτι τέτοιο. Πριν από το X-Factor είχα δουλέψει επαγγελματικά στο τραγούδι για μία σεζόν περίπου. Η πρώτη μου δουλειά στην Αθήνα ήταν με τον Κιάμο. Μεγάλο όνομα, σε μεγάλο μαγαζί, χαμός, κι εγώ ένα κοριτσάκι που δεν είχε τραγουδήσει ποτέ στη ζωή του – γιατί εγώ δεν υπήρξα το ψωνάκι με τη βούρτσα-μικρόφωνο στον καθρέπτη, να κάνω ότι τραγουδάω. Ήμουν ένα ήσυχο παιδάκι, σπούδαζα κάτι άσχετο με τη μουσική, οι γονείς μου δεν ήξεραν ότι εγώ είχα μια τάση και μια αδυναμία για τη μουσική. Στην οικογένειά μας η μόνη καλλιτεχνική τρέλα είναι ο χορός: Οι γονείς μου, εκεί που είναι ήρεμοι και χαλαροί, μπορεί να ακούσουν ένα τραγούδι και να το ρίξουν στο χορό, έτσι ξαφνικά».
Περίπου τρία χρόνια μετά το X, η Ειρήνη εξακολουθεί να απορεί γιατί είχε γίνει τόσο μεγάλο ζήτημα η εμφάνισή της, γιατί πολλοί συνάδελφοί της έχουν μια προκατασκευασμένη αντίληψη για εκείνη που συμπυκνώνεται στη λέξη «bitch», γιατί όποτε εξομολογείται κάποια επαγγελματική στεναχώρια στη μητέρα της εκείνη μονίμως κάνει το ίδιο σχόλιο: «Μόνο ένα μωρό θα σε σώσει». Από την άλλη, η Ειρήνη ξέρει ότι γεννήθηκε για να τραγουδάει, αυτό είναι που θέλει να κάνει, που θα έσκαγε εάν δεν το δοκίμαζε. Ο Αντώνης Ρέμος είναι κάτι σαν μέντοράς της, ενώ το ότι φέτος δε συνεργάζονται έχει να κάνει με μια απόφαση που πήραν μαζί: «Πρέπει να προχωρήσω, να κάνω μερικά βήματα μπροστά στο τραγούδι, να παρουσιάσω κάτι δικό μου. Ο Αντώνης μού λέει συνέχεια να δουλεύω, να μελετάω, κι αυτό κάνω. Πολύ λίγοι σε αυτόν το χώρο θα έμπαιναν στον κόπο να βοηθήσουν έναν νέο καλλιτέχνη. Ο Ρέμος είναι σπάνια περίπτωση. Όσο για το «bitch», γνωρίζοντας την Ειρήνη, ακούγεται όλο και πιο ακατανόητο. Προφανώς, όσοι βιάζονται να την κρίνουν παίρνουν μόνο υπόψη τη wild εμφάνισή της, το αθλητικό κορμί που ντύνεται προκλητικά και κινείται με τη χάρη κόμπρας. «Μόλις γνωριστούμε καλύτερα, όλοι όσοι είχαν αρνητική προδιάθεση για εμένα δεν μπορούν να εξηγήσουν γιατί με είχαν πάρει από κακό μάτι. Δεν καταλαβαίνω πώς γίνεται αυτό, γίνεται όμως. Παλαιότερα μπορεί να με επηρέαζε η κακία του κόσμου, τώρα προσπαθώ να μην ασχολούμαι. Λένε π.χ. ότι ήμουν με τον Λούκα (Γιώρκα) για να επωφεληθώ από την επιτυχία του. Η σχέση μας όμως είχε ξεκινήσει πριν κερδίσει το X Factor. Πώς θα μπορούσα να ξέρω ότι θα κέρδιζε; Ή έλεγαν για τον τελευταίο μου δεσμό ότι ήμουν μαζί του επειδή ήταν ευκατάστατος. Πού να ξέρουν…».
Πού να ξέρουν ότι η Ειρήνη έκανε μεγάλη προσπάθεια να μετριάσει την καχυποψία της, σχεδόν την αντιπάθεια σε όσους τύχαινε να είναι άνετοι με το χρήμα. «Ήμουν ρατσίστρια με τους ανθρώπους που έχουν λεφτά, γιατί φοβόμουν μη με μειώσουν ή με κάνουν να νιώσω άβολα. Είμαι υπερήφανη. Όταν γνώρισα έναν τέτοιο άνθρωπο, τον υπέβαλα σε ένα σωρό δοκιμασίες πριν τον εγκρίνω ως σύντροφό μου. Παρίστανα την άξεστη, που δεν ξέρει τι είναι σαμπάνια ή σούσι. Ήθελα να μάθω εάν εκείνος θα έμενε μαζί μου, παρόλο που εγώ έχω ανοσία στο χρήμα. Τελικά έμαθα να είμαι πιο ελαστική και να μην κρίνω κάποιον με βάση τα στερεότυπα. Έκανα, δηλαδή, αυτό που θέλω να μου κάνουν. Και προσπαθώ να μην κάνω αυτό που δε θέλω να μου κάνουν». Ειρήνη υμίν.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger